Multi Display luidt duurzame revolutie in

By januari 15, 2019 januari 24th, 2020 No Comments

Bij maatschappelijk verantwoord ondernemen staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Dat geldt ook voor de in- & outstore POS branche. Vlastuin ondersteunt de ontwikkelingen in de sector vanuit zijn eigen expertise met de Multi Display: een herbruikbaar, flexibel en praktisch systeem voor productpresentatie dat garant staat voor een CO2-besparing van maar liefst 90%.

Veel point of sales displays zijn nog altijd van karton. Ze staan een week of twee, worden daarna afgevoerd en hopelijk – maar helaas lang niet altijd – gerecycled. Dat brengt een enorme verspilling van materiaal en energie met zich mee. Vlastuin heeft een oplossing ontwikkeld die aan die milieubelastende situatie van éénmalig gebruik een einde maakt: de Multi Display. Een doorontwikkelde, verbeterde versie van de prijswinnende en bewezen succesvolle Multi Trip Plus, die Vlastuin eerder al op de markt introduceerde en die door brancheorganisatie POPAI destijds werd omschreven als ‘een technisch zeer goede oplossing, excellent voor duurzaamheid, flexibel en zeer praktisch’.

Enorme CO2-reductie
De vraag hoe je het gebruik van karton en energie in de sector kan terugdringen houdt Vlastuin al lange tijd bezig. Er moest toch een oplossing te vinden zijn voor het voortdurend produceren en vernietigen van kartonnen displays en het daarmee gepaard gaande brandstofslurpende transport van en naar de winkels? Zou er geen variant te bedenken zijn die duurzaamheid en lange levensduur in één product kon verenigen?
Het antwoord kwam met de ontwikkeling van de herbruikbare Multi Display. Een modulair systeem, gemaakt van 100% recyclebaar kunststof (ABS), dat niet twee weken maar drie jaar meegaat! Dat ook nog eens flexibel, praktisch en kostenefficiënt is, maar bovenal tot een forse CO2-reductie leidt.

De CO2-impact van de meermalige Multi Display werd vergeleken met eenmalige handgevouwen kartonnen dislays en de emissiefactoren van het ABS, karton en transport zijn daarvoor meegenomen, gecontroleerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Blonk Consultants. Door de aanzienlijke besparing in materiaal en transport, wordt een CO2 reductie van circa 86% bereikt.

Flexibiliteit
Die verminderde milieubelasting is de eerste winst. Maar de Multi Display biedt meer. Veel meer. De basiselementen zijn telkens herbruikbaar, waardoor de toch al bescheiden aanschafprijs pijlsnel wordt terugverdiend. Voor een nieuwe productpromotie heeft de fabrikant of retailer alleen nieuwe schapstroken en papieren inserts voor de topkaart en zijelementen nodig. De Multi Display kent ongelimiteerde mogelijkheden qua decoratie en inrichting: er kunnen schappen in (recht of schuin), flessenrekken, haken of mandjes. Allemaal binnen dezelfde constructie. De kleur kiest de fabrikant of retailer natuurlijk wel één keer, maar kan volledig worden afgestemd op het merk. Er is een koelvariant beschikbaar voor producten met een beperkte houdbaarheid of voor drankjes. In plaats van een topkaart kan een digitaal scherm worden geplaatst voor het afspelen van digitale content. Tevens kunnen nieuwe digitale technieken geïntegreerd worden in de diplay. Uiteraard is de Multi Display ook leverbaar met LED-verlichting. Mogelijkheden te over. Discover the power of adaptibility, zoals ze bij Vlastuin zeggen.

Praktisch
De Multi Display is bewezen succesvol in retail. Het is in feite een simpel bouwpakket, dat in verschillende hoogten te configureren is, al naar gelang de behoefte van de klant. De fabrikant of retailer kan ervoor kiezen om er één neer te zetten, maar een ‘eilandje’ van drie of vier bij elkaar is ook heel goed mogelijk. De Multi Display is verkrijgbaar in een verrijdbare uitvoering, voorzien van een stevig frame met wieltjes, maar er is ook een variant op pootjes. In combinatie met een CHEP of CC dolly, is de Multi Display bij uitstek geschikt als retour display, mede door het feit dat het display snel af te bouwen is en compact te vervoeren. In de retourstroom wordt daardoor een minimaal volume vervoerd. De Multi Display is al met al een uiterst praktische oplossing voor duurzame productpresentaties en perfect geschikt voor de retail. Hij is modulair (60x40cm) en is belastbaar tot 30 kilo per schap.

De Multi Display van Vlastuin is een overtuigend, duurzaam systeem dat heel eenvoudig is in te richten voor elk product en elke campagne en na afloop daarvan in een handomdraai geschikt te maken is voor een volgende promotie. Het systeem is voortdurend in ontwikkeling om aan te sluiten op de actuele en toekomstige marktomstandigheden. Bovendien heeft het systeem een snelle ROI en een lage instapprijs.

Kader:
Wie is Vlastuin ?

Het familiebedrijf Vlastuin uit Baarn bestaat al ruim 50 jaar en is van vader overgedragen op de twee zonen Harro en Cornelis. Vlastuin levert een breed assortiment aan creatieve en innovatieve oplossingen voor het presenteren van producten en campagnes in de retail. Dat loopt uiteen van complete winkelinrichtingen (‘shop in shop’) tot point of sales displays al dan niet voorzien van digitale technieken. Het ontzorgen van de klant is onder alle omstandigheden het uitgangspunt, of het nu gaat om ready to use of maatwerk oplossingen. Voor de dynamische, zichzelf voortdurend ontwikkelende onderneming staat het oplossen van de vragen en probleemstellingen centraal. Duurzaam denken is daarbij een vanzelfsprekendheid.