Eerste bioplastic POS display!

By januari 24, 2020 No Comments

Mr. Flexx® Eco tilt duurzaamheid naar een hoger niveau met olifantsgras

Vlastuin introduceert eerste bioplastic POS display

Grotere impact op de winkelvloer en duurzamer op alle fronten: Vlastuin zet tijdens EuroShop 2020 de volgende stap richting maximale duurzaamheid in de wereld van Point of Sale en presenteert de allereerste toevoeging aan de nieuwe Mr. Flexx®-reeks die volledig is gemaakt van bioplastic: Mr. Flexx® Eco. Dit volledig modulaire displaysysteem bestaat uit natuurlijke producten. Een van de gebruikte bioplastic materialen is Vibers: gemaakt van 100 procent natuurlijk olifantsgras.

Vibers is krachtig en minimaal 3 jaar bruikbaar. Aan het eind van de levensduur is Vibers, gebaseerd op olifantsgras, volledig recyclebaar en als gevolg hiervan is deze grondstof volledig circulair. Vlastuin ontwikkelt met Mr. Flexx® een brede range aan herbruikbare displays. De reusable displays, waaronder Mr. Flexx® Classic, sluiten naadloos aan bij uiteenlopende vragen en wensen van retailers en brands. De displays zijn telkens weer uniek en praktisch in gebruik. Met minimale inspanning en voorbereidingstijd is Mr. Flexx® snel inzetbaar en volledig aanpasbaar.

Mr. Flexx® is het allerbeste alternatief voor traditionele displays op het gebied van kant-en-klare verzenddisplays (Quarter Pre Packed Pallet Displays). Het systeem is met voorsprong dé meest ideale oplossing voor prepacked promotions en biedt tegelijkertijd ook een volledig nieuwe, modulaire oplossing voor instore promotions met een sales rep display.

Meer impact, minder materiaal, significante CO2 reductie
Alle Mr. Flexx® displays zijn vanwege het multifunctionele ontwerp eindeloos herbruikbaar en dankzij de herbruikbaarheid reduceert de hoeveelheid gebruikt karton tot 90 procent ten opzichte van traditionele bestaande POS displays. Het resultaat: Mr. Flexx® bespaart tot 86 procent CO2. De besparing op gebruikt karton bedraagt, alleen al in Nederland, meer dan14.000 ton op jaarbasis.

Kosten en logistieke efficiëntie
Door de efficiënte én vereenvoudigde supply chain maakt Mr. Flexx® een aanzienlijke besparing op voorraadbeheer, transportkosten en copacking mogelijk.

Circular Award
Mr. Flexx® Eco is inmiddels ingezonden voor een Circular Award van het platform Nederland Circulair.

Mr. Flexx® Premium
Naast de traditionele Mr. Flexx® (leverbaar onder de naam Classic) introduceert Vlastuin tijdens EuroShop 2020 ook een volledig nieuwe versie: Mr. Flexx® Premium. Deze display is op alle vlakken voorbereid op het nieuwe decennium. Met diverse technisch innovatieve modules zorgt Mr. Flexx® Premium voor nóg meer impact op de winkelvloer. Denk aan toevoegingen op het gebied van geluid, licht en geur. Mr. Flexx® Premium garandeert een optimale presentatie op basis van de nieuwste inzichten. Voor creatieve retailers biedt Mr. Flexx® oneindig veel mogelijkheden.

100 procent monomateriaal ABS & circulair
Mr. Flexx® Classic en Mr. Flexx® Premium zijn gemaakt van 100% monomateriaal ABS en volledig recyclebaar. Naar wens kunnen klanten ook displays bestellen die gemaakt zijn van recycled ABS. Ook voor deze versies geldt dat zij volledig circulair zijn. Aan het eind van de levensduur wordt het materiaal ingezameld en volledig herbruikt.